loading...

2017. január 14., szombat

Ahol nincs fellebbezésnek helye....


"Az élet egy olyan bíróság, ahol nincs fellebbezés"

Én

Hofi már anno megmondta....


Magyarországon az egy főre jutó bunkók száma: kettő.
Hofi Géza

Mindig is lesznek emberek, akik megbántanak...


Mindig is lesznek emberek, akik megbántanak, illetve csalódást okoznak. Gyakran mondják, hogy a boldogság titka a rövidtávú memória. Nyilván van egy határ, amit ha valaki átlép, egyszerűen az életedből való kizárással oldod meg, de! Egy dolgot ne felejts el. Amint megbánt valaki, ne haragudj rá, inkább gondold át, hogy mit adott neked azzal, hogy megbántott. Hogy mire döbbentett rá, hogy mivel lettél okosabb. Hogy mi az, amit tanultál az esetből. Mert valamit biztosan.
Oravecz Nóra

Indulhat a buli? ;D


Nagyon fárasztó.... ;P


Angol teasütemény

Angol teasütemény


50 dkg liszt, 17 dkg porcukor, 28 dkg vaj vagy margarin, 4 db tojássárgája, két kiskanál sütőpor, 15 dkg dió vagy mandula vagy mogyoró ( darált ). + a tetejére amennyi rámegy, reszelt citromhéj, 1 cs.vaníliás cukor

A hozzávalókból tésztát gyúrunk és 2 cm vastagságúra kinyújtjuk. Tetejét egész tojással lekenjük. A tetejét is meghintjük a dióval vagy mandulával, vagy mogyoróval ( amivel a tésztáját is készítettük ) . Az elkészített tésztát hűvös helyen  1 órát pihentetjük, majd kis pogácsa szaggatóval félholdakat szaggatunk belőle.

A kifliket kis távolságra egymástól sütőpapíros tepsin, 180 fokon kb. 10 perc alatt vagy addig amíg egy kis színt nem kap megsütjük. Ha kihűlt vaníliás porcukorral meghintjük.
 
 


Forrás: KLIKK IDE

Darás túrószelet

Darás  túrószelet


Hozzávalók : 25 dkg túró, 2 dl tejföl, 20 dkg kristálycukor, 1 cs. vaníliás cukor, 10 dkg búzadara, 5 db tojás, citromhéj
Elkészítés : A túrót a tejföllel elkeverjük, hozzáadjuk a tojássárgájával kikevert kristálycukrot, majd a búzadarát, és a vaníliás cukrot is.  Ízlés szerint reszelt citromhéjat is tehetünk bele.  A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd a túrós masszához adjuk.
Sütőpapíros tepsibe, vagy kivajazott, morzsával megszórt tepsibe kb. 180 fokon 25 – 30 perc alatt készre sütjük.  Porcukorral tálaljuk.
A tepsi mérete kb. 20 * 30 cm.
Rendkívül gyorsan elkészíthető, aránylag olcsó, finom túrós sütemény.

Forrás: KLIKK IDE

7 MÓD, AHOGYAN MEGKÜLÖNBÖZTETHETED A HAMISÍTOTT PARFÜMÖT A VALÓDITÓL!

A kozmetikai termékekből sajnos rengeteg hamisított kapható. A parfümök közül is sokat hamisítanak, ami nem csoda, mivel általában elég sokba kerülnek. A kellemes parfümökért rajonganak a nők, de senki sem akar hamisítványt vásárolni.


Gondolom Te sem vásárolsz parfümöt az utcán, vagy ismeretlen boltokban, de akkor sem árt, ha meg tudod különböztetni az eredetit a hamisítványtól, mert nem tudhatod, mikor veszed hasznát!

 1. Figyelj a csomagolásra 

A parfüm dobozán a vonalkód és feliratok is szimmetrikusak szoktak lenni, nem lehetnek elcsúszva. A doboz nem lehet sérült és gyűrött ha eredeti parfümöt veszel, a dobozon nem lehetnek ragasztófoltok.


 2. A csomagolás belsejében lévő karton

A parfümgyártók nem spórolnak a csomagoláson. A doboz belsejében általában egy karton doboz található, amiben a parfüm van, hogy megvédje a sérülésektől.


3. A dobozon lévő szöveg

A dobozon lévő nyomtatott írások és jelek tökéletesek kell legyenek. Például a nyilacska mindig felfele mutat. Erre figyelj oda. A színek, a furcsa betűk gyanúsak lehetnek, egy jó minőségű, eredeti parfüm esetében a csomagolás is hozzáillő kell legyen.


4. Dizájn

A hamisítók megpróbálják a lehető leghasonlóbban elkészíteni a hamisított parfümöket, de a jogi problémák elkerülése érdekében nem készíthetik pont olyanra mint az eredeti. Figyelj oda, mert az apró eltérések nem mindig szembetűnőek.


5. Az üveg teteje

A parfümös üveg teteje tökéletesen szimmetrikus (ha a dizájn nem követel valami mást), formás és nagyon jól zár.


6. Sorozatszám

A parfümös üvegen lévő sorozatszám meg kell egyezzen a dobozán lévő számmal.


7. Az üveg

A parfümös üveg nem lehet hibás. Ha apró hibák vannak rajta, nem szimmetrikus, vagy nem olyan tiszta színű mint a megszokott üveg, az gyanús lehet.


Még egy jó tanács, a parfümöt tedd pár órára a hűtőszekrénybe, ha a benne lévő folyadék sötétebb lesz, sajnos hamisított parfümöt vásároltál.

Figyelj oda, amikor értékes dolgokat vásárolsz és mutasd meg az ismerőseidnek is, hogyan különböztethetik meg az eredeti parfümöt a hamisítottól.

Forrás: bidista.com


ÍGY KELL HIDEGBEN INDÍTANI AZ AUTÓT! Mutatjuk, mit kell ilyenkor tenned, hogy ne károsítsd vele se a benzines, se a dízel motort.

ÍGY INDÍTSD AZ AUTÓD A KEMÉNY MÍNUSZOKBAN!


Egy hideg motorral másképp kell bánnunk mint egy üzem-meleg állapotúval. Mutatjuk, mit kell ilyenkor tenned, hogy ne károsítsd vele se a benzines, se a dízel motort.

Ha BENZINES…

Ha benzines autónk van, akkkor először indítsuk be majd kb. 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ezután induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt az alkatrészek megfelelő olajfürdőt kapnak és felépül az olajnyomás hiába hideg és sűrű még az olaj. Ha már elindultunk az autóval, csak óvatosan, ne adjunk nagy gázokat, a fordulatszám pedig olyan 2000 körül legyen, ne alatta de főleg ne 3000 fordulat felett. Álló helyzetben melegíteni a motort azért nem érdemes, mert a hideg hatására kondenzvíz képződik ami az égéstermékkel keveredve általában savas bázisúvá válik és bejut az olajba illetve a kipufogórendszerbe.

Ha az autónkat alacsony-közepes terheléssel terheljük hamarabb felmelegszik és hamarabb elpárolog a kondenzvíz, nem beszélve arról, hogy közben megyünk is.

Ha DÍZELES…?


Dízeles autó esetében is hasonló az eljárás. Indítsuk be az autót majd 1 percig ne nyúljunk a gázpedálhoz, hagyjuk ketyegni, kicsit melegedni majd csak utána induljunk el vele. Ne terheljük azonnal a motort hiszen a hengerfej ilyenkor még nagyon hideg és ilyenkor egy relatív területen intenzíven melegszik ami miatt hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb ha alapjáraton 1-2 percig ketyeg a motor így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, van ideje elvezetni a hőt.

Persze nem kell megijedni ha eddig nem így tettünk hiszen a tervezők gondoltok arra, hogy a hengerfej megfelelően elvezesse a hőt, egyenletesen adja át a hűtőközegnek és ne legyen hajlamos mindenféle hődeformációra, feszültséggyűjtésre. De ha a legjobbat szeretnénk az autónknak akkor ez a megfelelő eljárás.

Forrás: LINK

Micsoda? Internetadó?!??


Alul befigyel a Csirkefarhát :DDDDDD


Itt van az összes műszerfal visszajelző lámpa jelentése… most megnézheted, amit eddig nem tudtál!

Ha van saját autód, akkor biztosan előfordult már, hogy útközben arra lettél figyelmes, hogy kigyullad valamelyik visszajelző lámpa a műszerfalon.

Ezek közül vannak olyan jelzések is, amelyeknek lehet, hogy eddig nem ismerted a jelentését. Éppen ezért, szerkesztőségünk úgy döntött, hogy eláruljuk az összes szimbólum jelentését, hogy vészhelyzetben tudjad majd, hogy mi okozta a problémát.

Íme a 64 leggyakrabban használt műszerfal visszajelző lámpa jelzések, ami nemcsak neked fog segíteni, hanem ezek után másoknak is tanácsot tudsz majd adni!


j1

1. Az első ködlámpa be van kapcsolva

2. Szervokormány berendezésben valami hiba lépett fel. Amennyiben világít a visszajelző lámpa érdemes kiolvasni a computert, mert nagy valószínűséggel tárolt hiba is lesz. A szerviz felkeresése haladéktalanul szükséges.

3. A hátsó ködlámpa (ködzáró) be van kapcsolva.

4. Az ablakmosó folyadékot pótolni szükségeltetik.

5. A fékbetét nagy valószínűséggel elérte a kopás határt. Mindenképp fel kell keresni egy szakszervizt a fékberendezés ellenőrzése, szükség esetén javítása céljából.

6. A tempomat (sebességtartó elektronika) be van kapcsolva.

7. Az irányjelző működésben van.

8. Az eső és fényérzékelő berendezésben valami hiba lépett fel. A hibatároló kiolvasása szükséges.

9. Az automata váltó téli üzemmódban van.

10. Információ megjelenítés.

11. Abban az esetben ha folyamatosan világít azt jelenti, hogy az izzítás folyamatban van. Amennyiben villog nagy valószínűséggel valami hiba lépett fel az izzítás rendszerében.

12. A külső hőmérséklet fagyponthoz közel vagy fagypont alatt van.

13. Amennyiben nem indul az, nagy valószínűséggel hiba lépett fel a kulcs chipjében vagy a gyújtáskapcsoló kőré épített jelfogó (gyűrűantennával). Érdemes megpróbálni ezen esetben a pótkulccsal történő indítást. Szükséges egy szakszerviz felkeresése.

14. A kulcs nem található az utastérben. Vegyük magunkhoz a gépjármű kulcsát

15. Cseréljük ki az elemet a távirányítóban. amennyiben nem boldogulunk vele bízzuk szakemberre.

16. A helyzetnek megfelelően cselekedjünk és kerüljük el az esetleges ütközést.

j16

17. Nyomjuk be a tengelykapcsoló pedált

18. Nyomjuk be a fékpedált.

19. A kormányzár működésben van vagy meghibásodott. Helyzettől függően keressünk fel egy szakszervizt. A hibatároló kiolvasása után több információ jut a birtokunkba.

20. A távolsági fényszóró be van van kapcsolva.

21. Fújjuk fel a gumiabroncsot.

22. Oldalfény világítás aktív

23. Cseréljük ki a kiégett izzót, vagy helyezzünk be a teljesítménynek megfelelőt.

24. A féklámpa nem működik. Ellenőrizzük a biztosítékot vagy keressünk fel egy szakszervizt a hiba pontosabb behatárolása érdekében.

25. Amennyiben villog a figyelmeztető lámpa a részecskeszűrő éppen a regenerációs ciklusát végzi. A gépjárművet leállítani nem szabad. Ezen esetben az adott típusra előírt módon kell cselekedni.

26. Ellenőrizzük az utánfutó és gépkocsi közötti csatlakozási pontokat.

27. A légrugó rendszerében hiba következett be. Szakszerviz nélkül szinte lehetetlen megállapítani illetve javítani a hibát.

28. Sávelhagyásra figyelmeztető lámpa.Térjünk vissza a forgalmi sávunkba..

29. Nagy valószínűséggel meghibásodott a katalizátor.

30. Kapcsoljuk be a biztonsági övet.

31. Engedjük ki a parkolóféket (elektromos kézifék aktív állapotban van).

32. Nagy valószínűséggel hiba lépett fel az akkumulátorban vagy a generátorban.

j32
33. A parkoló asszisztens működésben van.

34. A lehető legrövidebb időn belül keressünk fel egy szakszervizt a hiba megállapítása illetve javítása céljából.

35. Adaptív világítás aktív

36. Fényszóró magasság állító.

37. Ellenőrizzük a hátsó spoilert. Ha szükséges keressünk fel egy szakszervizt.

38. Cabrio gépkocsiknál találkozhatunk ezzel a figyelmeztetéssel. Nagy valószínűséggel hiba lépett fel a tetőnyitő hidraulikus vagy elektronikus rendszerében. Keressük fel a megfelelő szakszervizt a hiba javítása céljából.

39. A légzsák inaktív. Ellenőrizzük a csatlakozókat az ülés alatt.

40. Engedjük ki a kéziféket ( be van húzva )

41. A hiba elhárítását mindenképp szakszervizben végeztessük el a lehető legrövidebb időn belül. A Common Rail rendszerű autóknál különösen nagy figyelmet kell szentelni az üzemanyag minőségére, mert igen nagy szerepet játszik a fődarabok kenésében (nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcs). Extrém estben előfordulhat az üzemanyag rendszer teljes átöblítésének a szüksége is.

42. Az utasoldali légzsák nem működik, vagy ki van kapcsolva.

43. A lehető legrövidebb időn belül keressünk fel egy szakszervizt a hiba megállapítása illetve javítása céljából.

44. Tompított fényszóró bekapcsolva.

45. A légszűrőt ki kell cserélni

46. Gazdaságos üzemmód aktív

47. Lejtmenet asszisztens aktív.

48. A motor túlmelegedett, azonnal állítsuk le.

j48
49. Az ABS rendszer nem működik. Ez lehet egy elkoszolódott szenzortól egészen a vezérlőegység meghibásodásáig. Haladéktalanul keressünk fel egy szakszervizt ahol a hiba pontosan behatárolható illetve javítható.

50. Az üzemanyagszűrőt ki kell cserélni.

51. Valamelyik ajtó nyitva van.

52. A Motorháztető nyitva van.

53. Alacsony az üzemanyag szint.

54. Az automata sebességváltó meghibásodott, melynek oka számtalan dologra vezethető vissza. Mindenképpen szakszervizben tárjuk fel a hiba forrását a lehető legrövidebb időn belül.

55. A sebességhatároló aktív.

56. Meghibásodott a lengéscsillapító, vagy az azt vezérlő elektronika. A hiba elhárítása nem tűr halasztást. Mindenképp keressünk fel egy szakszervizt ahol számítógépes diagnosztikával ki tudják olvasni a hibát illetve meg tudják javítani.

57. A motort azonnal állítsuk le a motorkár elkerülése érdekében. A gépjárművet eljuttatni a szakszervizben ahol a hiba okát meg tudják állapítani. Előfordulhat, hogy meghibásodott az olajpumpa. Ez esetben nem mérvadó az olajszint, mert hiába van megfelelő mennyiségű olaj a motorban ha nincs ami odaszállítsa ahova kell.

58. A szélvédő párátlanítás aktív.

59. A csomagtartó nyitva van

60. A Menetstabilizáló (ESP) ki van kapcsolva vagy nem működik. Amennyiben nem a sofőr kapcsolta ki mindenképp keressen fel egy szakszervizt a hiba elhárítása céljából.

61. Az esőszenzor aktív

62. Motorhiba. A lámpa világítását több tényező is okozhatja. Lehet egy lambdaszonda hibától kezdve akár egy vezérlés átugrás is. Mindenképpen egy szakszerviz felkeresése javasolt a lehető legrövidebb időn belül. Amennyiben szükséges a gépjárművet vontatva vagy trailer segítségével.

63. Hátsó ablakfűtés bekapcsolva.

64. Automata ablaktörlő aktív. - buzzblog.eu

Ez a lista másoknak is sokat segíthet. Éppen ezért arra kérünk, ha hasznosnak találtad a cikket, akkor oszd meg barátaiddal is a Facebook-on! :) 

2017. január 13., péntek

Sós teasütemény

Sós teasütemény

Hozzávalók a tésztához :

1 kg liszt,  0.5 kg margarin, 3 dl hideg tejszín és annyi hideg víz amennyit a tészta felvesz, hogy nyújtható legyen, 6 db tojássárgája, 5 dkg só, 1 db élesztő

A lekenéshez tojás.

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, úgy hogy az élesztőt belemorzsoljuk a lisztbe de nem kell keleszteni.  Ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, megkenjük tojássárgájával ( lekenhetjük egésztojással is de a csak sárgájával szebb színe lesz ). Ezután hűtőbe tesszük 2 órára, addigra áthűl úgy a tészta, hogy szépen szeletelhető legyen.

A kívánt formára vágjuk. Felvágás után újra lekenjük tojással és megszórjuk, amivel szeretnénk. Pl. : reszelt sajt, köménymag, darált mák, lenmag, szezámmag, durvára őrölt mandula, darált dió.

180 – 200 fokon kb. 15-20 perc alatt megsütjük.

Tipp : a 3 dl tejszín helyettesíthető 3 dl tejföllel!

(...és nem mellesleg istenien is néz ki :) )

Képviselő muffin

200g liszt , 70g búzadara, 90g cukor, 2 csapott tk sütőpor, 2 cs. vaniliáscukor, 3 tojás, 125g olvasztott lehűtött vaj/margarin , 4 ek tej.

Elkészítés:

Ezeket összekeverve, nokedli szerű tésztát kapunk!
Muffin papírsütőbe adagoljuk a tésztát, 200 C-on megsütjük. Utána, ék alakban kivágjuk a kalapját, félretesszük. Egy Oetker vaníliás pudingport megfőzünk 4 dl tejjel, kihűtjük. Felverünk 2 dl. tejszínhabot, majd lazán beleforgatjuk a kihűlt pudingba. A muffinok üregébe betöltjük a krémet, ráillesztjük a kalapjukat, vaníliás porcukorral meghintjük.

Megosztásokat köszönöm!



Forrás: andi1976.gportal.hu

Először készítettem....nagy sikere volt! A káposztás kockához (cvekedli) elkészített pirított, párolt káposztát használtam az ízesítésére. Legelőször ezt kell elkészíteni és teljesen kihűteni. Fotókkal lépésről lépésre

Először készítettem....nagy sikere volt!
A káposztás kockához (cvekedli) elkészített pirított, párolt káposztát használtam az ízesítésére.
Legelőször ezt kell elkészíteni és teljesen kihűteni.
fázisfotók itt:
https://www.facebook.com/moms.zuga/photos/?tab=album&album_id=618132781586580

KÁPOSZTA TÖLTELÉK PIRÍTVA, PÁROLVA

Hozzávalók:
1 közepes fejes káposzta, zsiradék, só, bors, cukor (nádcukor)

A káposztát lereszeljük és 1 evőkanál sóval összekeverjük, kb. 30 percig állni hagyjuk.
2 evőkanál zsiradékon, 3-4 evőkanál cukrot felolvasztunk, megpirítjuk (nádcukrot használtam), majd erre tesszük a kifacsart káposztát, lefedve pároljuk amíg puha lesz, közben kevés vizet önthetünk alá.
Sót már nem teszünk hozzá, borsozhatjuk ízlés szerint. Szép karamell színe és jó íze lesz a pirított, olvasztott cukortól.

KÁPOSZTÁS POGÁCSA

Hozzávalók: (40 - 42 darabhoz)
75 dkg liszt
1,5 dl tejföl
1,5 dl tej
2 kávéskanál cukor
3,75 dkg friss élesztő
3 evőkanál fehérbor
3 teáskanál só
2 tojás
7,5 dkg vaj
bele való: 45 dkg kész, kihűtött káposzta töltelék
tetejére, lekenéshez: 2 tojássárgája, kevés tejszín, hogy folyós állagú legyen

Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttatjuk.
A liszthez öntjük, a tejfölt, fehérbort, sót, tojásokat, olvasztott vajat hozzáadjuk és alaposan kidoklgozzuk, szép simára dagasztjuk.
Kinyújtjuk amekkorára csak tudjuk és a fele adag káposztát elosztjuk rajta. Felülről behajtjuk a közepéig, alulról ráhajtjuk, egyik olalt a közepéig hajtjuk, majd végül a másik oldalt ráhajtjuk. Letakarjuk konyharuhával és 20 percig pihentetjük.
Ezután ismét kinyújtjuk, amennyire csak lehet, vékonyra, rákenjük a maradék káposztát és ismét a fent leírt módon hajtogatjuk. 20 perc pihentetés, letakarva...
Újra kinyújtjuk, hajtogatjuk, 20 perc pihi....végül ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, egy éles késsel berácsozzuk, bevágjuk a tetejét, szaggatjuk.
A kiszaggatott pogácsákat két kezünk belső felével (tenyerünk belső élével) kicsit körben megforgatjuk, így szép formás, csinos pogácsáink lesznek! Drága Anyukámtól így tanultam :)
Egy tepsire (zsírpapírra) rakosgatjuk egymástól picit távolabb, lekenjük a tejszínes tojássárgájával.
Forró, 200 fokos sütőbe tesszük és pirosra sütjük.

Langyosan is finom, de kihűlve érződik még jobban a káposzta íze, aromája ;)

Jó sütögetést kívánok!




Fotókkal lépésről lépésre
A tészta, és a hideg töltelék.

A kinyújtott tésztán elosztjuk a fele adag káposztát.


Hajtogatjuk, letakarjuk.


Felülről közepéig hajtjuk.


Alulról ráhajtjuk.


Oldalról közepéig hajtjuk.


A másik oldalt ráhajtjuk, letakarva pihentetjük.
Kinyújtás, éles késsel bevagdossuk, rácsozzuk a tetejét.


Szaggatjuk


Kezünkkel körben megforgatjuk.
Szépen kel.


Zsírpapírra rakosgatjuk, lekenjük.


Gyönyörűen nőnek, emelkednek...


Kész, pirosra sültek.


Forrás: Mindenegybenblog

Magyar zsenialitás! Központi fűtésre köthető kályha

Központi fűtésre köthető kályhát építettünk, még tavaly Kalocsán.
Max 5 radiátorra köthető rá, igy egy kisebb családi ház, távolabbi
helyiségei is fűtöttek lesznek. Ha esetleg tetszik, vagy valamelyik
ismerős fűtési problémájára megoldás lehet, akkor kérnék
egy megosztást.
kapcsolat:06 70 2383052-es telefon számon. - Veres Lajos




A mai cserépkályhák ősét a 12-13. században német és svájci mesteremberek folyamatos kísérletezés eredményeképpen építették fel először. Kezdetben a többcélú kemencékhez hasonlóan agyagból készült kályhák falára cseréptányérokat tapasztottak, ami jobban megtartotta a meleget, és ezzel növelték a fűtőteljesítményt. Később külön erre a célra kifejlesztett kályhaszemekből – amelyek a mai égetett kerámiából készült kályhacsempék elődei voltak – építették a kályhákat. Hallatlan népszerűsége következtében hihetetlenül gazdag forma- és színvilága alakult ki a cserépkályháknak és a kandallóknak. (Wikipedia)